Dette er spesielt for RX-7V Racing:
- RX-7V Racing ventilasjon - dette består av Racing aero-kit (Diffuser Extention-2) som er montert bak på hjelmen. Aero kitet forstyrrer ikke den gode ventilasjonen på RX-7V.
- Air Wing - ikke justerbar. Pga aero kitet er ikke Air Wing justerbar.
- Visiret er 2D (flat) type som er klargjort for Tear-off.
- FIM Godkjent (FRHPhe-01). Denne godkjenningen kreves i MotoGP, WSBK og store deler av internasjonal racing.
Dette gjelder alle RX-7V:
- RX7-V har nytt ytterskall med annen fasong, der det er brukt en nyutviklet resin i støpeprosessen slik at skallet blir sterkere og ca 30g lettere.
- Ny ventilasjon som gir bedre gjennomstrømming av luft og mindre støy. Nye "Diffusere" som øker stabiliteten.
- Bedre plass i hakepartiet gir haken ca 3 mm større plass i forkant.
- Ny låsemekanisme for å låse visiret i lukket posisjon.
- Ny visirmekanisme som gir enklere visirskift og en enda sikrere hjelm.
- Nytt interiør som skal gi bedre komfort og mindre harde punkter for økt sikkerhet.
- Ny tetteklaff under haken som kan tas av.
- Nedfellbar vindavviser under hake (fastmontert).
- Håndlaget i Japan.
- Ventilasjon med venturi-effekt.
- Materiale: Arais eget fiberkompositt (Super Fiber Shell) med PB (Peripherally Belt) og SNC2 (Structural Net Composite).
- Patentert spoiler som reduserer turbulens, risting og luftmotstand.
- Facial Contour System (FCS), kinnputer med en spesiell utforming som gjør at hjelmen sitter fast på hodet uten at kinnene trykkes flate.
- Uttagbart Dry-Cool interiør.
- Emergensy Release System, enkel fjerning av kinnputer dersom man ønsker å fjerne hjelmen på en skånsom måte etter en ulykke.
- Både ECE 22-05.
- Antall skall-størrelser: 5 (XS, S, M/ L, XL og XXL/3XL).
- Visir: VAS, Max Vision polykarbonat med Pinlock som følger med.
- Visirbytte: verktøy-fritt, hurtig.
- Dobbel d-ring hakestropplås.